[Review] Animal Friends of Pica Pau Amigurumi Haakboek

Amigurumi Blog Reviews
on
December 28, 2017

Pica Pau en haar lieve dierenvriendjes volg ik al een tijdje via Instagram. Dat kan ook niet anders, want deze beestjes in je tijdlijn tegenkomen maakt je dag gelijk een stukje vrolijker. Toen het boek uitkwam stond hij ook gelijk op mijn wensenlijstje. Tijd voor een kleine review dus.

Ondanks dat ik het boek al een tijdje thuis heb liggen en er ook al een aantal keer doorheen gebladerd heb, schoot het schrijven van een review er een klein beetje bij in. Wat ik vooral heel leuk vond om te lezen was de inleidende tekst. Yan Schenkel schrijft hierin onder andere dat je je niet moet laten leiden door haar persoonlijke voorkeuren voor garen en kleuren en dat je bij het maken vooral moet doen wat bij jou past. En daar kan ik me volledig bij aansluiten. Wat ik ook heel leuk vind is dat ze de lezer aanmoedigt om patronen aan te passen aan smaak en te experimenteren om zo tot nieuwe ideeΓ«n en ontwerpen te komen. Ze helpt de lezer om de eigen creativiteit verder te ontplooien.

Nog iets wat me gelijk opviel toen ik door het boek bladerde was de grote illustraties. Zoals ik al eerder een keer geschreven heb, ben ik hier gek op. Plaatjes kijken is zeker iets wat ik graag doe wanneer ik door een haak boek blader. Ik vind de diertjes allemaal hartstikke leuk en ze hebben ook een eigen persoonlijkheid. Wat ik ook leuk vind, is de kleine lijntekeningetjes van de diertjes. Ik moet nog beginnen met haken, maar het is al wel duidelijk welke amigurumi dat gaat worden. EΓ©n van mijn vriendinnetjes heeft namelijk al gevraagd of ik de Unicorn voor haar maak.

De patronen zijn duidelijk omschreven en voorzien van veel plaatjes. Ook foto tutorials sieren dit boek, wat het makkelijker maakt een beestje precies naar wens te maken. De opmaak leest fijn weg. De witte pagina’s worden soms afgewisseld met een pagina in een mooie pasteltint. Het boek bevat in totaal 20 unieke diertjes. Elk met een eigen persoonlijkheid. Het boek is leuk voor zowel beginnende, als gevorderde hakers. Wat wel een nadeel kan zijn voor diegene die de Engelse taal wat minder beheerst, is dat het boek op dit moment alleen nog maar in het Engels verkrijgbaar is. Ik heb mijn kopie bij Echtstudio besteld. Het boek kost €18.50.

Heb jij dit boek al? En wat vind je ervan? Laat het me vooral weten.

Liefs,

Amilishly